Isabel Coixet has already participated in the Berlinale six times and was a member of the jury in 2009. Once again she depicts a woman who proves her courage and readiness to take risks beyond her everyday life. In addition, Josephine has to learn to adapt to a different culture and way of living to survive in the perpetual ice. The camera unveils the loneliness of the two women in the midst of forbidding nature but also, within the darkness and confinement, their closeness which is essential for their survival.