In Terrence Malick's seventh film a gliding camera once again accompanies a tormented hero on his search for meaning. Once again a voiceover is laid over images which also seek their own authenticity. And once again Malick seems to put the world out of joint. His symphonic flow of images contrasts cold, functional architecture with the ageless beauty of nature. Rick's internal monologue coalesces with the voices of the women who cross his path, women who represent different principles in life: while one lives in the real world, the other embodies beauty and sensuality. Which path will Rick choose? In the city of angels and the desert that surrounds it, will he find his own way?