A shower first thing, water droplets on broad shoulders, a trip to a hardware store before work. A man most at home in military gear, eating in silence at the top table, a 360-degree pan surveying his chatting subordinates. Will the new recruits be up to the task?
Jorge Forero’s stunning debut exudes a quiet confidence, content to let the links between these oblique episodes emerge steadily and organically: one day, three men, three different settings, the all-pervading violence that envelopes Colombia their inexorable connective tissue.