Outwardly, everything is business as usual. But the camera cautiously registers how a well-tuned coexistence is going out of kilter. Whether over a shared breakfast or a lonely wander through the town, Kate feels more and more like a stranger in her own life. 45 Years tells the story of two people who, caught up in unexpected emotions, are forced to bolster themselves against unfamiliar feelings and, in doing so, have the rug pulled out from under their feet. After 45 years, which feeling will prevail on the couple's big day?