Małgorzata Szumowska works with elements of black comedy to tell of the difficulties people encounter when struggling to cope with the loss of loved ones. The film explores the fear of and yet longing for intimacy, self-harm due to mental anguish and escaping into the esoteric. A complex meditation on the loneliness of the heart and the conflict between the rational and belief in a supernatural universe.
The Polish director, who won a TEDDY award in 2013 for her film W imie... (In the Name of).