Little separates beauty and horror here. A latent sense of danger pervades the vast swathes of sublime landscape. A catastrophe looms. Tensions also rise in the cramped quarters of the house. The identity of the man without a past becomes an increasing issue as doubts regarding his amnesia rear their head. Is he a doctor or a mechanic? An angel or a spy? Like a blank page, he lends himself to fantasies of all kinds and ultimately becomes a prisoner. At once concrete and otherworldly, with a powerful soundtrack and images of great intensity, the film shows a set of melancholy existences on the eve of the apocalypse. Alongside radio news reports on current political crises, it leaves ample room for poetry, painting and a love song, and thus questions the status of art in times of terror and war, that is, in the here and now.