In the world of fetishes there’s a niche for every type of proclivity. Arwed caters to a special type of customer: he runs a private prison where he is happy to find all sorts of ways to bully and victimise his paying guests on the other side of the bars. As prison director he is master of ceremonies; during the course of one week, he and his partner Dennis help fulfil their prisoners’ wildest fantasies. The inmates treat the days and nights they spend in handcuffs and leg irons as a real holiday – here at last is a place where they can finally switch off and relax. The role play looks a bit like improvised theatre, especially when director Arwed and his assistant Dennis plan the next day’s performance in the bare cells and corridors of their institution. But even when using the whip these ‘torturers’ never forget to be humane and, in spite of their tough prison warder guise, they are fully aware, in a way that is almost caring, of their responsibility for those in ‘detention’.
Director Jan Soldat poses his questions off-screen, in the same interview style that he adopted in his short films.