The action has been transposed from 19th century Paris to present-day South Africa. Puccini's Christmas celebrations have become the national public holiday on 16 June which commemorates the victims of the massacre carried out in 1976 by the Apartheid regime against Soweto schoolchildren. Musicians from the renowned Isango Ensemble play and sing in the Xhosa language.