2014: after very occasional screenings of the disaster, and with daughter Nisi at the computer, a close return to the original was effected, in luxurious silence.I’d been on the street a lot with my Bell and Howell 16mm 70DL and no one ever objected. Some asked what channel would they see themselves on and I would explain ‘independent filmmaker,’ aka bum with a camera. Knocks me out to see how Kodachrome preserves semblances of time.
Sorry to have disappointed you, people of Orchard Street of over half a century ago, you were wonderful. The couple in the clinch: she worked on the street and embodied it, the kisser is me.