If you walk along a moving train from back to front, you end up travelling faster than the train itself relative to the Earth. This is the dynamic force upon which Bong’s film thrives: there’s only one direction in which this revolt can go and it’ll be doomed to failure if its speed doesn’t exceed the reaction. With its impressive cast, breath-taking artificial landscapes, fantastic make-up, over-the-top décor, fresh, witty dialogue and a healthy portion of humour, Bong Joon-ho gives back to cinema what the Lumière brothers themselves already used to impress their audiences: the sheer force of the machine.