Yoji Yamada's tender and psychologically subtle depiction of his characters’ emotional lives also provides a picture of the historical context in which the story takes place. This game of hidden passions unfolds in front of the backdrop of Japanese politics and society before and during the Second World War.
The Festival Director guides the director and the actress of the Japanese film to the Photo Call.