Director Jayisha Patel travels to the province of Granma, Cuba, named after the yacht with which Fidel Castro, Ernesto Che Guevara and their revolutionaries landed in Cuba in 1956. There, she encounters a young family who mourn the death of their son, who at merely twelve years of age has comitted suicide. The province is known for its loyalty to the revolution. It is lesser known for the tragic fact concerning the high suicide rate amongst youth. The film depicts the families' grieving, who, accompanied by the community, search for affirmation in life.