As with her other films, director Pernille Fischer Christensen, who won an award at the Berlinale for her feature debut En Soap, collaborated with Danish novelist, illustrator and writer Kim Fupz Aakeson (of Kraftidioten and Gnade) to create the screenplay for her current work which describes the transformation of a successful musician but disagreeable egocentric into somebody who is prepared to take on responsibility for himself and others.