This is not the first time Wong Kar Wai has turned his hand to a martial arts film. Ashes of Time (1994), was a feast of visual impressions suffused with a profound sense of melancholy. Clashing swords, fighting fists and acrobatic bodies – in the new epic The Grandmaster external actions are similarly inseparable from the internal battles of the protagonists, as feelings are translated into movements, and motion becomes emotion.