This summer, Leo’s got it in for quite a lot of animals. Ants, wasps – no small creature at their holiday home is safe from him. His father tries unsuccessfully to stop him from killing them but only manages to entangle himself in contradictions – because he too soon has blood on his hands. Deep rifts begin to open up in the garden of an average modern middle-class family.
In its meticulously observed scenes the film examines the hypocrisy of a society that might be shocked by the way that animals are killed, but has no qualms about living off them just the same.