It isn't just things to eat that Hedgehog, Wild Boar and the other animals encounter in town. There are people there too and they all seem to have their troubles and woes. Somebody’s keys fall down the drain, a ball gets stuck in a tree, a child cries, or the bathroom is dirty. No problem for the animals. Hedgehog fetches the keys, Bird gets the ball and Racoon cleans the bath until it shines. But even woodland animals can’t do all that without payment. The only question is: what will an animal do with so much money?
Reinis Kalnaellis and his wife with the two certificates of the Special Mentions for Ezi un lielpilseta by both juries - the Children´s Jury as well as the Generation Kplus International Jury - together with producer Alise Gelze and director Jānis Nords of the winning film Mammu, es Tevi mīlu.