An eight year old boy has an insatiable appetite for mangoes. But his family must save money. To console him, his grandmother tells him a bedtime story about a man who discovers golden mangoes in his garden. The story is carried over into the boy's dream. Golden Mango takes an endearing look at childlike fantasy and artfully interweaves it with the boy's reality.