A young Chinese woman visits her home town of Beihai close to the Vietnamese border. Once the weekend is over she wants to return to her new life, far away from this small town. But a sudden typhoon prevents her from leaving. She begins to roam from one neighbourhood to another and meets an old schoolmate. Together they start to breathe new life into the town. On an excursion into the mangrove forest, a dark secret is revealed.