In his film, experienced cinematographer Michael Hammon follows three athletes on their way to the London Paralympics, capturing impressive moments that describe their hopes and doubts, victories and defeats. Besides Kirsten Bruhn he also portrays blind Kenyan long-distance runner Henry Wanyoike and Kurt Fearnley from Australia who was born in 1981 missing the lower part of his backbone and since youth has been dubbed the marathon man of wheelchair sports. All three athletes subscribe to Fearnley’s credo: "You can overcome any barrier if you really want to". The film shows them in their daily lives and in training, and describes how they are a source of energy and inspiration for others.
The Festival Director with the German Federal President and his partner in life. The film screening had wheelchair access and audio-description. The subsequent discussion had sign language interpretation.
The Australian was born missing the lower part of his backbone and since youth has been dubbed the marathon man of wheelchair sports.