Berlin director Thomas Arslan’s protagonists are constantly on the move. We get to know them via their daily routines: there’s the gangster Trojan from Arslan’s Im Schatten (shown in the Berlinale’s Forum section in 2010); the young Turkish woman Deniz who appeared in Der schöne Tag (which screened in the Forum in 2001); and now Emily. As precarious as their journey across unchartered territory may be, Emily’s certain of one thing – there’s no going back to her old life.
For the first time, a Press Conference was translated in sign language simultaneously.