A colourful animation. SchlopSchlop and KK are two annoying women who work at the Department of Development in Krabstadt, a small town located in an undefined arctic region where all the Nordic countries send their undesirables. One day, strange creatures become stranded on its shores. SchlopSchlop and KK are assigned to deal with the situation.
The two female directors and other members of the film crew talking to the curator.