Theo Angelopolous has taken on a particularly wide-ranging historical panorama as the subject of his latest trilogy. It is, however, this panorama that allows him to recount a number of highly personal stories: “This is the story of two people and their relationship to each other, beginning in Odessa in 1919 and ending in modern-day New York. It is a story of exile, separation and wandering, chronicling the collapse of ideologies and the trials of history.”