Inititated by the Taipei Golden Horse Film Festival, twenty outstanding Taiwanese directors were each asked to create one five-minute short film inspired by the same topic: the uniqueness of their country.
Hou Hsiao-Hsien, one of the leading proponents of Taiwanese new wave cinema, opens and closes this portmanteau film with his minimalistic tale LA BELLE ÉPOQUE which focuses on the primal cell of any society – the family unit. An unusual film project that gives us an impressive array of food for thought.