Told throughout from the perspective of an adolescent girl, the film – shot in authentic locations in Congo and cast mainly with non-professional actors – visualises the horrors of civil war and the suffering of children and civilians. Realistic images are interspersed with dream sequences which are rooted in African legends and which resonate with infinite grief about hardship and misery. Despite all the horrors she encounters, Komona proves to be a beacon of hope for a continent yearning for peace and humanity.