In his film, director Alain Gomis takes a well-worn topic in Senegalese cinema and turns it on its head: unlike other films, many of which choose to focus on emigration and neo-colonialism, Gomis’ work instead tells the story of a man who leaves America to return to the land of his birth. At first Satché’s fellow-Senegalese accompany him lovingly and treat him almost as if he were a saint, but as the day continues Satché discovers how malicious and greedy they can be. Several of the romantic memories he harboured from a distance turn out to be banal when he is face to face with them; nonetheless Satché’s encounter with this reality manages to bring him peace.