Doris Dörrie’s film is based on a short story with the same title by Ferdinand von Schirach which appeared in Verbrechen, Schirach’s 2009 volume of stories, all of which were based on fact. Dörrie’s film interprets Schirach’s story as a study of a pair of lovers caught between their tenuous feelings of trust, long lost tenderness and a wretched situation.