ANG BABAE SA SEPTIC TANK is the most successful independent film in the history of Philippine cinema, and a rare example of an intelligent film-within-a-film plot that takes an illuminating behind-the-scenes look at filmmaking. Highly entertaining and hugely self-deprecating, this comedy draws on ingrained clichés in order to shamelessly exploit them. In addition, the sophisticated dramatic structure allows leading lady Eugene Domingo, a Filipino movie star in real life, to deliver an exceptional performance, at once touching and wildly funny.