TAXI DRIVER first hit US cinema screens thirty-five years ago. Even today, watching angry, delusional taxi driver Travis Bickle as he moves about the city ‘like a rat through the sewers’ (so screenwriter Paul Schrader) remains one of cinema’s most disturbing experiences. As Wolfram Schütte, writing in the ‘Frankfurter Rundschau’ newspaper on 3.11.1976, puts it: “A very strange … alarming and fascinating film; syncretic, iridescent, a furtive reptile, constantly changing its colours like a chameleon, soaring towards the mystical; a synthetic amalgam of the most contradictory influences, tendencies and metaphysical aspirations: comic, nervous and hysterical.” The film never fails to fascinate.