This weekend, like every other, six-year-old Cathy is expected to accompany her parents to the countryside. The little girl is far from enthusiastic about the trip; in fact, she is convinced that her parents don’t even know she exists. This weekend would certainly have ended up being as deadly boring as all the others if it hadn’t been for the magic seeds she receives from a day labourer working on the farm.