JC Chandor: “The American independent investment bank as we knew it died. MARGIN CALL is my attempt to share the experiences of a small group of characters that were sitting at the heart of this crisis without even realising it. The machinery they were a part of had grown so large and complex that no one could comprehend its destructive power until it was too late.”