Following his father’s death and his brother Edward’s abdication in order to marry the commoner Wallis Simpson, Bertie unexpectedly accedes the throne in 1936 as George VI. As England’s king, he is no longer in a position to avoid public appearances and radio announcements; moreover, the threat of war puts even more pressure on the shy regent. His sessions with Logue and their growing friendship prove to be a great support, but then, shortly before his coronation, a surprise revelation puts their mutual trust to the test – and with it, Bertie’s struggle to overcome his stammer.