Against the backdrop of the peaceful ‘velvet’ revolution, the film sounds out the boundaries of personal and collective memory; it also examines the notion of guilt and forgiveness and the consequences of an individual’s actions. Prior to being brought to the screen, the screenplay, which is based on numerous real-life events, received the renowned Sazka Award in 2009.