“A very striking film (…). David Lean has shown cinema what cinema can do. For one, this means 70 mm colour photography that fairly knocks you off your feet, that doesn’t waste a single effect (…) the images have all been carefully calculated and composed in impressionistic dabs (…). It also means a breathless interplay between the overwhelming breadth of the panoramas and the narrowness of the parlours into which we descend. It’s all there and, topping the marvellously wild landscape, is the emotionally charged music and strikingly romantic orchestrations of the Oscar-winning composer of Lara’s theme, Maurice Jarre.” (Uta Grote, Die Welt, 21.12.1970)