“Andy Warhol made him famous. Underground cinema made him a sex idol. His body turned him into a legend.” – Joe Dallesandro turned sixty on New Year’s Eve last year. He looks back on a career as a male sex symbol that spans 40 years. The foundation stone of this career was laid in Andy Warhol’s “Factory”, in his performance as a rent boy in Flesh (1968); this was followed by appearances in other films made by Paul Morrissey, the man who discovered him, such as the 1970 work Trash, Andy Warhol’s Frankenstein (1973) and Andy Warhol’s Dracula (1974), which eventually brought him to Europe where he made Black Moon with Louis Malle and Merry-Go-Round with Jacques Rivette in the mid-seventies.