Malachy and Luke are best friends in spite of the fact that they come from very different backgrounds. Both boys live in Belfast – albeit on different sides of the tracks, or rather, class barriers. Malachy is a model pupil from an intact family and has a part-time job at a leisureplex; Luke lives with his alcoholic father and sells drugs for his brother, Chris.
The fans in front of the Babylon cinema are excited about the arrival of famous actor Rupert Grint who plays a leading role in the Generation 14plus film Cherrybomb.