Macário is the name of the young man. He works as an accountant for his Uncle Francisco in Lisbon. From the veranda of his office he can see into the window of the house opposite. This is where a young woman lives who is very fond of standing at the window cooling herself with a Chinese fan. Macário falls in love with her on the spot. Noticing someone he knows leave her house one day, he enlists the friend’s aid to make the young woman’s acquaintance. The two soon get to know each other and, before long, a wedding is on the cards. But then – disaster strikes – the uncle forbids their marriage! When Macário insists on marrying the woman he loves, his uncle gives him his marching orders.