Ayşe and Ahmet live in their grandfather, Hasan’s house. After their mother’s death their father Kazım remarried, but his new wife doesn’t want the children to live in their house. Kazım doesn’t take much interest in his children and this makes Ahmet very angry. His little sister Ayşe still visits her father from time to time. Hasan is very fragile and can’t do much for his grandchildren. Hasan’s neighbour tells Hasan that Ayşe should work as a home help for rich people in town, but Hasan doesn’t like the idea at all. But then, to their great relief, his daughter Fatma writes from Germany saying that her sister’s children can come and live with her in Germany.