In creating the character of police commissioner Bellamy Claude Chabrol was inspired by no less a figure than Commissioner Maigret. “The idea for the film was born of my desire to create an homage to Simenon – besides, I think that Gérard Depardieu is so profoundly simenonesque. I also wanted to pay tribute to Georges Brassens. I thoroughly enjoyed myself playing both registers – the visible and the invisible – that structure the story.”