GHOSTED is a film about cultural misunderstandings and different perceptions of death. Monika Treut: “In Chinese and Taiwanese cinema, the ghosts of the dead come back; they are beings who exists according to their own laws. In particular, the ghosts of women who have led oppressed lives are given a great deal of freedom: at last they are able to follow their own de­sires and be as erotic, daring, determined and charming as they want. But you don’t have to know about Chinese traditions in order to immerse yourself in this story, because the concept of the doppelganger has long been a central motif in European culture dating back to Novalis and Edgar Allan Poe.”