The year 2001 marked the death of Lama Konchog, one of the great contemporary Tibetan masters. Lama Konchog, who was 84 when he died, was renowned for having spent 26 years meditating in a Tibetan cave. The Dalai Lama gives Lama Konchog’s pupil, Tenzin Zopa, the task of locating his master’s incarnation. This ‘unmistaken child’ must be found within the next four years otherwise it will be too difficult to separate him from his parents.