In order to survive the sadistic watch of camp commandant Klein, Adam is forced to behave, literally, like a dog. Years later, long after the war has ended, Adam is still haunted by the demons of his past. He lives with other Holocaust survivors at a sanatorium in the middle of the desert in Israel, where he tries to stifle his pain by performing capers and magic tricks. But how can he continue to believe in human beings after having witnessed the end of humanity in a concentration camp?
This film is based on the eponymous novel by Yoram Kaniuk. When it was published in 1969, the book unleashed a storm of controversy in Israel. It has since been recognised as a masterpiece of modern literature.