After a series of successful films and wrong turns, of hitching up with the right and the wrong men, enduring stultifying boredom in Hollywood and a turbulent love-hate relationship with the German public, Hilde the battler has learnt that there are more important things in life than the pushy world of showbiz. After some soul-searching she discovers that her own experiences in fact contain all the ingredients of the ‘Hilde’ that German audiences – and she herself – seemed to have been waiting for. Hildegard Knef was DIE SÜNDERIN (THE SINNER); a cinematic dream, an international star and an icon. She was also incredibly cool. In HILDE, director Kai Wessel tells the story of one woman’s post-war German career.
Dieter Kosslick with the team of Hilde before the great premiere in front of the Friedrichstadtpalast.