Steven Sebring: “No person is just one thing. I know I am not just a fashion photographer. And Patti Smith is certainly not just a rock icon. She is much more. For me, this movie is about discovering who Patti Smith is.
I grew up with the top hits MTV fed me. But the music world has so much more to offer. That’s why Patti is so important. There’s something so raw about her, she cuts through all the artifice. Whether it’s through her poetry or her rocking out on stage, she’s the real thing. She’s a rock star, a poet, an artist, a mother, and an activist. She’s a folk hero. She’s been through a lot of tragedy and yet she has come through it. I can’t think of anyone who’s like her.”
An experimental documentary and long-term observational work of 11 years was made about the singer.