Roy and Jessie’s marriage is on the rocks, and so the pair is much-relieved when two nice travelling companions board the train. Carlos and Abby travel the world earning a living as language teachers. At home they sell the handicrafts they have collected on their travels, such as the Russian “matruschkas”, a number of which they have with them now.
The trip takes an unexpected turn when Roy misses the train after a stopover. Jessie decides to wait for him at the next station, and is joined by her new acquaintances. But then Carlos makes a pass at Jessie and, when she resists his advances, Carlos is accidentally killed. Jessie panics and buries his body in the snow. Shortly afterwards, Roy arrives at the station and they continue their journey.