Director Cao Hamburger: "Football is just a backdrop for this film. What I really wanted to do was look at the myth that envelops the Brazilian all-star line-up of 1970. I think that any English taxi driver over 50 can still rattle off the names of the members of the Brazilian team. I also wanted to dispel a couple of widespread prejudices. When people in England for example think of Brazil, the first things that spring to mind are the Indios, the jungle and the favelas. Put together, it all inspired me to tell this story."