Based on Maxie Wanders book, Guten Morgen, Du Schöne, the films main character is a 22-year-old waitress living in an east German city with her young daughter in a sterile looking concrete pre-fab. She sits with a girlfriend discussing her problems with men, her daughter and her job at the café. They all pour their hearts out to me. It never occurs to any of them that I might have problems of my own, she bemoans in one scene. Someday someone will come along and say yes to me!