Zlydni are the names of little gremlins that can bring bad luck if they live in your home. One day, these little creatures move into Petro’s house. And the more Petro’s household is affected by his new cohabitants, the more this seems to amuse and delight his neighbours. But then Petro decides that he has had enough, and so the goblins move into the neighbours’ house. When things begin to get topsy-turvy over there, the neighbours try to give their lodgers back to Petro. Only now the gremlins are far too comfortable in their new environment. This film is based on an old Ukrainian fairy tale.