At the outset the only givens are: all the hot acts will appear, the party location will be kept a secret until the last moment, there will be no entrance tickets, no advertising, and everything will be communicated via the informal community network.
The first thing Chappelle does is take a trip to Cleveland, Ohio, where he grew up. He distributes invitations to his ex-neighbours and organises a brass band for the party. He even sits down at the piano himself, although he freely admits that he is a lousy musician.
On the day of the party, it looks as though bad weather is about to thwart Chappelles plans but even the strongest wind is not enough to blow Chappelles free-wheeling humour off course. Kanye West, Mos Def, Erykah Badu all put on a terrific show. And then the Fugees appear for a surprise gig the crowning event of the evening. For the first time since 1997, Lauryn Hill, Pras and Wyclef Jean walk out on stage together. This, explains Dave Chappelle, is the concert I always wanted to see. And who wouldnt?