How is it possible that children living in the remotest part of the Mongolian steppes know who Ronaldo is?
In a world where virtually instantaneous access to information seems to have become something most take for granted, it is nothing out-of-the-ordinary for us to view many world events in real time from the comfort of our own couch. What goes on, however, in the far-flung corners of our earth? Do the people who live in these places live their lives devoid of any kind of information? Just how do they gain access to current affairs? What is important to the heroes of this film, and why is it important to them? Who has heard of Ronaldo and who hasnt? Why are the Tuareg Oliver Kahn supporters?
Is there a world beyond global football fever? What has the battle of Stalingrad got to do with defence tactics in German football? Where does loyalty to ones country and its people begin, and where does it end? Set against the backdrop of a series of stunning landscapes, these are just some of the fundamental questions asked in this unique, humorous adventure.