But then Pia learns of the latest cruel blow administered by Sebastian and his sidekick, Alex, and, all at once, her relationship to Sebastian, which was beginning to get more serious, is in jeopardy. Sebastian and Alex have stolen identification papers from a helpless drunk lying on the street and transported him to Czechia. Their victim is a bedraggled alcoholic poet named Kallman. Pia decides to help this fallen man of letters who is now wandering about the wintry wilds of Czechia without the faintest idea of how to get himself out of this mess.
Director Michael Glawogger at the press conference for his film Slumming, one of this year's Competition entries.